アメリカ会社員のビジネス英語と生活 blog

アメリカの会社、ビジネス英語とマインドフルネスや心身の健康について書いています。

医療機器のプロモーション:”NEW”と言える期間

新製品が出るときにはプロモーションによく”NEW”という言葉を使いたくなりますが、いつまで”NEW”と言ってよいかという問題があります。USとEUに厳格で白か黒というような規定があるわけではありませんが、例えばUSではFTCのポジション、EUではUKのCord of business practice のポジション等を参考に規制当局が常識的に考えるNEWの期間を理解し、会社で規定するなどして会社でルールを決めておくことになります。

 

  • US:FTC (Federal Trade Comission)のWebでのAdvertisement Q&AにおいてNEWはおおむね6か月間が適切とのポジションを提示しています。

 

"New" Claims

When can a company advertise a product as "new"?

The answer depends on how the ad uses the word "new." For example, under the rules governing the identification of textiles, fabric cannot be advertised as "new" if it has been reclaimed or respun. The rules governing advertising claims for tires prohibit the use of the word "new" to describe retreads. However, when no specific regulation applies, each case must be considered within the context of the ad. At least one FTC advisory opinion has suggested a six-month limit on the use of the word when advertising the introduction of a "new" product not previously on the market.

 

  • EU: ABHIのCord Of Business Practice (2016 version)において12か月以下というポジションを提示しています。BrexitによってUKの立ち位置がどうなるかわかりませんがABHIに基づいてEUでは1年と考えてきました。

The word ‘new’ must not be used for more than twelve months from the date on which a device or an Intended Purpose of that device or any Related Service has been generally available in the UK in the form referred to in the Advertisement.

 

プロモーションマテリアルはパンフレット、サージカルテクニック、Website、ユーザーエデュケーション等多肢にわたります。新し作ってNEWという言葉を使い、そのまま数年放置されることがないよう、NEWのクレームがあるマテリアルは6か月や12か月で確実に改訂されるシステムを設定する必要があります。

 

 

www.ftc.gov